Read Il persecutore by Ian Rankin Free Online


Ebook Il persecutore by Ian Rankin read! Book Title: Il persecutore
The author of the book: Ian Rankin
Edition: Longanesi
Date of issue: September 15th 2016
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 16.25 MB
City - Country: No data
Loaded: 1273 times
Reader ratings: 3.9

Read full description of the books:



Si chiama Malcolm Fox e il suo nome è fra i più odiati della polizia di Edimburgo. Perché i criminali su cui indaga sono soggetti molto particolari. Sono altri poliziotti.
Fox è l’astro nascente della sezione Disciplinare, meglio conosciuta come la Lamentele. Indagare sui reati commessi dai suoi stessi colleghi gli ha procurato molti guai, soprattutto da quando è riuscito a far incriminare il detective Glen Heaton, accusato di corruzione.
Nella vita privata non ha lo stesso successo: ha alle spalle un matrimonio fallito nel giro di pochi mesi per i suoi problemi con l’alcol, un padre affidato a una costosa casa di cura di cui lui stesso paga la retta e una sorella che lo preoccupa, soprattutto per la sua relazione con un poco di buono che la picchia. Fa da sfondo una Edimburgo stravolta dagli interminabili lavori per la costruzione della linea tranviaria, dove altri enormi cantieri edili fanno i conti con la recessione e la crisi economica internazionale. Gli speculatori rischiano di perdere ogni cosa e sono disposti a tutto pur di salvarsi.
Proprio ora che le attenzioni di Fox sono concentrate su un giovane collega sospettato di far parte di una rete di pedofili, uno degli operai di quei cantieri viene trovato morto. È il compagno di sua sorella. Ed è stato brutalmente ucciso. Questa volta, la sfida che Malcolm Fox ha davanti sembra essere la più pericolosa…


Download Il persecutore PDF Il persecutore PDF
Download Il persecutore ERUB Il persecutore PDF
Download Il persecutore DOC Il persecutore PDF
Download Il persecutore TXT Il persecutore PDF



Read information about the author

Ebook Il persecutore read Online! AKA Jack Harvey.

Born in the Kingdom of Fife in 1960, Ian Rankin graduated from the University of Edinburgh in 1982 and then spent three years writing novels when he was supposed to be working towards a PhD in Scottish Literature. His first Rebus novel was published in 1987; the Rebus books are now translated into 22 languages and are bestsellers on several continents.

Ian Rankin has been elected a Hawthornden Fellow. He is also a past winner of the Chandler-Fulbright Award, and he received two Dagger Awards for the year's best short story and the Gold Dagger for Fiction. Ian Rankin is also the recipient of honorary degrees from the universities of Abertay, St Andrews, and Edinburgh.

A contributor to BBC2's Newsnight Review, he also presented his own TV series, Ian Rankin's Evil Thoughts, on Channel 4 in 2002. He recently received the OBE for services to literature, and opted to receive the prize in his home city of Edinburgh, where he lives with his partner and two sons.

http://us.macmillan.com/author/ianrankin


Reviews of the Il persecutore


HARRISON

What do you ask me to write a phone number for?

HUGO

Interesting and nontrivial story

AMELIA

Why do you need to drive a phone?

SETH

The author liked the book.

EVELYN

Time flew unnoticed.




Add a comment




Download EBOOK Il persecutore by Ian Rankin Online free

PDF: il-persecutore.pdf Il persecutore PDF
ERUB: il-persecutore.epub Il persecutore ERUB
DOC: il-persecutore.doc Il persecutore DOC
TXT: il-persecutore.txt Il persecutore TXT